Khamis, 13 Oktober 2011

Berhujah dengan Hati


Aku selalu teringat perbualan dengan akak aku .


Dalam bilik . Rumah abang dekat johor jaya .

"kau couple dengan siapa sekarang ?" akak aku start tanya .
"Dengan siapa ? mane ada couple dengan siapa-siapa..!"
"haha..padan muka kau .."
"eleh..orang gila je ade bf!"
"orang gila je yang xde bf ..! kesian "

dem ! Setiap kali berbual dengan dia bab ni...aku mesti kalah..of coz la ade bf lagi best dari xde kan..



"kau rileks2 je dik..bia je xde bf..jangan cari bf asal boleh suda ...nanti ko nyesal"
"habis bosan kot single.."
"jangan sebab kau bosan single..kau cari bf alakadar je..cari bf bia gempak terus!"
"bf yang gempak nak pulak kat aku .." <--sambil ketawa teruk-teruk .
"ade je..ko rileks ! rileks jee!"
"aku rase skg ni cam xde ornag nak kat aku.."
"bodoh ! mesti ada punya.."


Mak aku selalu cakap macamni :

"kau nak cari bf..cari yang btol2 ikhlas nak jaga kau..yang ada duit sikit..yang leh tanggung kau nanti..lau diri sendiri xtertanggung buat apa . Cari yang ada rupa sikit..sebab kau bukan nya hodoh pun..carilah yang sedap mata memandang..nanti sampai tua pun kau sayang. Macam nak n abah "


Ok..sumpah aku jeles sbb mak aku dapat lelaki sebaik BAPAK aku.. Lau ade bapak aku version muda punya zaman camni..da lame aku tackle :)


Persoalannya aku xreti tackle lelaki.Sekian :)







Tiada ulasan:

Catat Ulasan