Isnin, 9 Januari 2012

Menakutkan




Today is the last day in muadzam for my 2nd sem. Next sem will be our 3rd sem !  so excited sangat nak blah dari sem 2 yang serba bosan tu . Hurm.. Ok .. ni nak cerita sikit.

Masa drive balik tu, macam2 dalam otak tau. Mengantuk,malas nak bawak kereta jejauh, hujan pulak tu, sensorang lagi..bosan xde siapa nak teman . CD baru xde..radio xde siaran . Memang sucks habis la kan .. so drive punya drive .. dah sampai 1 simpang tu ..dia cam naik bukit sikit,terus corner au .. so teri tu cam gaung la .. biasa la kan. aku ni kalau drive mane la reti nak slow

Aku pun drive la cam biase.. mmg agak la laju..sbb mmg aku selalu bawak had camtu..so xleh wat ape lah kan..then tetibe mase aku naik bukit tu..depan tu ade kereta memotong au..so die masuk lane aku..yang sengalnye..aku yang panik lelebih.kereta tu cam rileks je..then aku brekkkk la seboleh bolehnye...lau kereta ngah laju.lau brek pun..die cam bunyik eekkkkkkkkk..............pastu yang paling seram gila..stereng kereta aku boleh cam nak ketepi plak so kereta aku ape lagi..ber-DRIFT la tengah2 jalan tu..dengan bunyik ekkkk..pastu betul2 nak dekat sampai tepi gaung 2...kereta aku terpusing ! Then dah lepas terpusing baru kereta aku berhenti! now kereta aku betul2 menghadap belakang!sumpah seram ! nasib baik xlajak lagi..kalau lajak lagi aku ingat dah arwah dah aku ..

 then ada la motor yang aku potong tadi,cam terkejut tengok kereta aku dah terpusing camtu padahal rasenya cam baru 10 saat lepas aku potong moto die .. die pun slow...aku rase die pun xnampak sbb mmg benda ni jadi terlalu cepat! aku da berderau2 darah da ni..dengan dada berombak..aku statik dalam 10 saat camtu ah..aku cam xtau apa aku nak buat!. pastu aku nampak orang2 yang buat2 jalan tepi tu sume naik atas jalan tengok kereta aku..semua cam tergamam.. agaknye diorang pk "tebiat agaknye budak ni ber-DRIFT tetengah lebuhraya camni??"  . Eh nasib baik la kereta aku xde langgar2 ape2..sumpah aku bersyukur gila..lepastu aku nampak lori..aku pun cepat2 reverse ..then aku teruskan perjalanan ..... Ya Allah..lepastu jgn ckp la..aku terus bawak berhemah gila.. bawak 120 je aku bwk ..xberani dah bawak lelaju!!

1 ulasan: