Selasa, 26 April 2011

Saya Bukan Berkhutbah


Saya bukan hot . Saya tak pergi Club .Saya tak pakai sexy-sexy.Saya tak leh kuar lepak-lepak hang sampai pagi-pagi buta.Saya tak smoke. Tak style.Saya tak pandai nak dressup .Saya tak cam perempuan-perempuan yang Hot-Hot tu ,yang boleh check in Hotel ngn lelaki bila datang ke tempat orang tu .Saya bukan perempuan yang boleh menangis dibahu lelaki yang tidak saya kenal bila saya sedih .Saya tidak akan bertukar num phone dengan lelaki yang saya nampak tidak mampu meng-imam kan seorang muslim. Saya tidak akan tertarik dengan lelaki yang saya nampak tak mampu membezakan halal haram.

Saya cuma budak yang tau hidup saya telah diatur dengan teratur. Lepas SPM . saya akan masuk Sekolah semula untuk STPM [Pra-universiti] .Itu telah saya ketahui sejak tingkatan 1. Yang saya tau..lepas saya STPM,saya akan sambung degree, dan ini adalah kemahuan saya sendiri. Dan saya tidak boleh bebas Bergaul . Dan ada had nya apabila keluar rumah .Saya amat menjaga nama baik keluarga saya .Saya tidak boleh keluar dengan lelaki lewat2 malam.Dan saya tidak boleh bergaul begitu bebas dengan lelaki yang tidak saya kenali .Kerana saya adalah ANAK DARA .dan saya percaya pada satu ayat didalam AL-QURAN.

'LELAKI YANG BAIK ,ADALAH UNTUK PEREMPUAN YANG BAIK,'


Bukan saya nak memandai .Tapi fikir. Kemana Club awak apabila awak tua kelak ? Kemana pergi air mabuk awak bila awak susah nanti ? Kemana pergi kawan-kwan yang sama2 enjoy dengan awak dihari muda ?Dimana mereka bila awak perlukan bantuan kewangan?Akan kah semua itu menjamin masa depan awak ? APA YANG AWAK DAPAT APABILA MELAKUKAN PERBUATAN ITU ? kesenangan sementara? keenakkan rasa duniawi ? rasa indah dan semangat ? Kamu sedang mengutuk diri kamu dihadapan PENCIPTA kamu .


Permpuan2 yang awak main, akan ke mereka setia dengan awak bagaimana Kekasih awak yang baik setia pada awak? Perempuan2 club awak,yakin ke awak yang mereka hanya akan main dengan awak sahaja? yakin ke awak pada janji mereka takkan curang ? sedangkan awak ingat x betapa mudahnya awak mendapatkan dia dulu ? Kenapa awak percaya cerita perempuan2 kelab awak? da ditinggalkan kekasih? dicurangi suami? kenapa dia masih melayan dan berfoya2 dengan awak sedangkan dia dah berkasih? dia dah bersuami ? kenapa suami mereka bertindak demikian kalau dia adalah seorang kekasih yang baik ? awak pernah terfikir?








3 ulasan:

  1. agreed .. well , ader gak g club .. but it's all before i realize how wasteful it is .. and now i feel stupid whenever i think about my past life .. yah! stupid .. and about the friends issues .. well, i meet so many people like that .. they all are promising this and that .. together until forever bla, bla and so on .. but now it's all nonsense.. and i can say that i don't need those friends yg cumer akn buat my life become worse .. i rather be alone until dead la..

    BalasPadam
  2. yeah..they have brain but they dont use it well

    BalasPadam
  3. yup2.. u are right ..and now i already clash with them ..i mean, me and my so called fwenz are being apart .. well i'm a bit release instead of sad cos loosing them..

    BalasPadam