Rabu, 6 April 2011

Kesakitan Kehilangan




Adanya dia.. Ternyata aku terlalu bahagia..langit aku nampak biru..[walaupun pada dasarnya semua pun nampak langit yang sama..] tapi langit aku tu..lebih rasa bermakna sedikit .kehadiran dia..suara dia.. pertelagahan kecil bersama dia..segalanya tentang dia adalah indah..dalam darah yang mengalir dalam badan..setiap detak jantung..selama itu..selama aku ada dia..aku mengira semuanya tanpa resah..dia buat aku rasa kuat berdiri. celaka segalanya harus berakhir dengan cerita begini !

semakin banyak hari aku menyulam rasa dengan dia..semakin lama aku bersama dia..semakin banyak bintang hadir dan pergi dalam hidup aku..semakin banyak halangan yang menduga..

semakin itu jugalah perasaan itu bertambah kuat dan lebih kuat lagi...

tanpa aku sedar..aku xmampu kehilangan dia..:'(

tapi apa yang aku paling takuti kini berlaku..aku kehilangan dia..orang itu..ya ! dia ! orang yang paling aku harapkan..aku seakan hilang rasa.. hilang sesuatu yang paling berharga..aku melihat depan..semuanya kelam...aku hanyut dalam arus kesedihan yang maha sakit !

walaupun aku yang minta ini semua..tapi masih..

masih aku yang rasa sakitnya ! bukan dia.


aku pandang langit biru itu lagi.kini dia tak seindah dulu.. aku tanya soalan yang sama terlalu banyak kali sebelumnya.. "kenapa aku?" tapi seperti biasa..awan itu berlalu tanpa jawapan . tanpa aku sedar.. aku rayu pada makhluk tuhan yang hanya mampu berjalan tanpa lelah ! tapi aku yang mampu berdiri..mampu menari..hanya bersedih sepanjang hidup..dan sebabnya adalah 'dia' !


lagu itu..dinding itu..mata itu..semuanya menjadi saksi..betapa sakitnya aku..aku terlalu sakit .sampai pagi pun aku belum sedar..menangis ! nangis lah neyna. nangis jelah yang kau mampu buat . apa yang kau dapat dengan menangis ? kau cengeng ! kau lemah. mana dia masa kau sedih ? ada dia pedulikan kau? tidak langsung !

masa kau berdiri tegak untuk dia..terima segala tomahan..caci maki demi dia..kenapa kau sanggup ? " sbb aku sayang dia.." . kenapa masa semua orang kekiri..kau menongkah arus ke kanan..walaupun ramai yang dah beritahu kau..jalan yang kau pilih tu salah? "sebab aku sayang dia.." . kenapa sekarang..bila semuanya dah jadi macamni..kau nak rasa sedih padahal kau dah tau benda ni akan jadi?dah ramai bagitau kau bukan? aku tetap akan jawab perkara yang sama.. "kerana aku sayang dia..".


tapi ..semua tu sia2...dan..aku hanya mampu berserah..

tuhan..kuatkan lah aku ya ALLAH.
aku dah xberupaya.
aku lemah ya ALLAH .
ampuni aku.. :'(








Tiada ulasan:

Catat Ulasan