Selasa, 29 November 2011

Aku penat

Aku dah penat menipu diri sendiri .Bukan aku tak tau,bila aku baik dengan orang tu kadang2 orang tu bukannya suka aku pun . Aku penat nak pura2 macam aku xtau yang orang yang pura2 baik depan aku 2 buruk2kan aku belakang2. padahal dengan jelas dan nyata nya depan aku pun kadang2 diorang boleh bagi2 isyarat menganjing.Tapi aku ni yang bodoh buat2 xnampak.xnak berfikiran kotor pada orang la kononnya.xnak pessimistik la !. tapi apa yang aku dapat ? hanyalah segerombolan kawan-kawan yang munafik!

mak aku pernah pesan.biar orang buat kita . jangan kita buat orang .so aku pegang benda 2 sampai sekarang. Aku cuma harap..orang2 yang aku xkacau tu sedar yang diorang dah melampau kacau hidup aku sampai 2 sem dan buat aku rasa manusia paling teruk atas muka bumi ni ..dan berhenti kacau hidup aku . Aku dah penat. serious aku dah penat . aku dah penat bersabar. aku dah penat dipijak. Aku dah penat telan tomahan orang . Aku dah penat kena nganjing . Aku dah penat dengar caci maki orang . Aku dah penat dengar cerita2 xbetul pasal diri aku. Aku dah penat menjadi oranag yang bukan aku!

Aku bukan penyabar orangnya. Aku bukan baik orangnya .Aku bukan suka nak senyum pada orang yang dah pijak aku . Aku bukan pemaaf orangnya . Aku pendendam . Aku seseorang yang sangat susah difahami . Tapi sejak 2 semester ni. aku rasa aku la orang yang paling banyak sabar.banyak diam.. banyak muhasabah diri.banyak dengar nasihat orang . Aku menjadi orang yang bukan aku . Hanya kerana aku nak BERUBAH ! aku nak menjadi seorang manusia yang baik

aku percaya pada Quran mengatakan perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik. aku pegang benda 2 dan aku cuba untuk menjadi seorang perempuan yang baik. Aku nak dapat lelaki yang baik. Untuk bimbing aku untuk ajar aku untuk pimpin aku .Tapi apa yang aku dapat ? Lelaki yang tak suka aku bertudung? lelaki yang xsuka perempuan yang xopen minded yang xpergi club dan yang x merokok . Kenapa aku kena jumpa lelaki2 sebegini ? Adakah sebab aku dulu seorang yang jahat dan kini aku harus bersama dengan lelaki sebegitu ? aku xnak...aku xnak anak aku nanti ada ayah seorang bajingan . Aku xnak nanti ada seorang lelaki pemabuk menerima nikahnya atas nama aku dengan mas kahwin yang sekian sekian . Aku xnak bakal pemimpin dalam rumahtangga aku seorang lelaki yang tak mampu mengimam kan kami

Aku dulu pun nakal-nakal aku..aku xpernah mabuk..xpernah rokok..xpernah club..xpernah sex bebas..aku cuma nakal2 seorang remaja. Teruk sangat ke aku dulu sampai sekarang pun aku kena tanggung lagi akibatnya..aku xnak ... :( Ya tuhan ampunkan aku........





4 ulasan:

  1. how strong u keep ur faith...how good u are in looking ways...how passionate ur hope and will...it will all determine the path...don ever give up with people...trust urself :) - pemerhati bebas

    BalasPadam
  2. itulah namanya dugaan.Allah swt nak uji kita,seikhlas mana taubat kita tu.If kita tak kuat,bila2 je kita akan patah balik kan? thats y u must be strong! jadi wanita tabah!

    BalasPadam
  3. Selagi aurat tak jaga... Selagi tu Tersasar

    BalasPadam