Sabtu, 29 Oktober 2011

Kecewa




Zapp ! Terbangun dari tidur ! ... Aku tengok jam. Mak aih..dah maghrib ! kul 7.25 .. Rumah sunyi ! mesti mak ngan abah belum balik.. Hmm.. Bosannye ! Tengok phone .. Missed call from ********31 . Demm..! xsedar langsung bila . Perut aku dah berkeroncong . LAPAR SUDAH !

"jom teman saya pergi pasar malam"

Aku type..hantar ke no tadi..5 minit kemudian.tring3 !! hp bunyik..

"jap2..Bule kn..Na g amek adk jap.."

aku xreply..sambil bangun malas dari katil..pergi mandi..sembahyang..then aku start siap2 nak keluar..tengok jam masih 7.50..Hmm.. pasar tutup dalam kul 9stgah..lek lu lah..

Tunggu punya tunggu ..sampai kul 8 suku..Xde berita ..aku pun hantar mesej "lama lagi ke?kalau lama xpe la..saya pergi sendiri je."

Xde reply..Aku pun call..

"hello"
"hello..awak kat mane ?"
"saya dah nak sampai..da on the way balik da ni.."
"lama lagi ke?"
"tak lama..kejap je lagi..tunggu la.."


tupp ! aku letak..dalam hati dah berbaur2 da..marah ada..geram ada..len kali kalau nak lambat..baik xpayah nak ikut..ni dah janji2..then lambat2 plak.ambik kunci kereta..tunggu kat dalam kereta..Sampai jam menunukkan pukul 8.39.. Aku mesej " xpe la..saya pergi sendiri jela"


dia reply :
"3 minit g nek atas.."

aku pun tunggu..dah 3 minit pun..dia still xlalu lagi depan uma aku.then aku geram..aku call..dia cakap " dah sampai depan quarters dah.." aku nampak exora dia lalu...hmm..betul lah tu..so aku tunggu lagi..aku sakit hati..padahal dia paling tau aku sangat2 xsuka menunggu 1 tapi kenapa dia buat lagi? saje nak sakitkan hati aku ke ape ? tapi aku sabar lagi..

jam menunjukkan pukul 9.. aku dah hilang sabar.. aku hantar mesej

"nk g x ni? lau xnk saya gerak"

dia reply.."amek sy at atas"

aku pun pecut naik atas..dah sampai depan rumah pun still dia xsiap lagi.. aku nampak kelibat dia lalu lalang alam rumah sebab tingkap dia boleh nampak dalam...langsir dikuak kan.. Hmm...kemas..berkemeja..hati aku dah rasa lain... dia keluar rumah..berlari masuk kereta aku.. dengan membawa sepasang kasut . Hmmm kasut ? Okay dah faham

Dia ni..seorang lelaki yang simple je..pergi mana2 memang xreti nak pakai kasut.. Seliapr je...kecuali kalau dia nak pergi luar kluang ! jb ke pd ke tc ke..and yang paling penting CLUB .aku dah tau sangat dia nak kemana pun..cuma aku abaikan apa aku rasa..xnak negative


dalam kereta ..dia mulakan perbualan " kejap lagi..saya nak keluar makan dengan kawan-kawan tempat kerja saya"


DANG ! aku dah agak..tapi aku tau apa dia cakap tu tipu.. dia xakan nak keluar lepak makan dalam kluang ni pakai macam tu punya ..aku tau .tapi aku saje buat2 xtau..malas nak masuk campur hal dia..tapi semakin aku xnak fikir..semakin aku fikir..aku pandang dia..aku tanya

" bila?"
"ni kejap lagi"
"kejap lagi tu bila?"
"ni lepas saya keluar dengan awak ni la"

Tetttt..hp dia bunyik..

"hello kau kat mana?
oh..aku xjadi g pasar..
aku depan Mc'd..amik aku depan Mc'd "


Kan.dah agak..saga purple xsilap aku amik dia..:) kalau nak lepak makan..xkan la sampai nak beramik berhantar..pakai cantik2..naik kereta lagi.. selalu lepak makan nek moto je ..huhu..inagt aku ni naive sangat agaknye..

Depan dia tadi pun aku dah menangis..dia tanya kenapa ..aku cakap xde apa2.. Habis je aku tapau makan..dia pun naik keta kawan dia..serupa macam aku driver dia..yang hantar dia kebandar sbb nak senangkan keje dia..

Aku menangis bukan sebab aku sakit hati dia buat aku cam driver
aku menangis bukan sebab aku sakit hati tunggu dia lama



aku menangis sebab aku sedih kenapa dia masih macamtu
aku menangis sebab aku sedih kenapa dia xpernah cuba nak berubah menjadi lelaki yang baik
aku menagis sebab aku kecewa dia masih nak habiskan duit dia pada benda xberfaedah sedangkan nak sara hidup dia sendiri pun dia masih belum mampu.

Aku betul2 kecewa kenapa dia mengejar semua benda yang xpasti. Perempuan.SEX. dadah.club. DUNIAWI .aku sedih aku dah xde suara nak cakap pada dia yang aku xnak dia buat semua tu

Dulu aku jaga dia..segala macam kejahatan.aku halang dia untuk dekat. Aku nak dia jadi yang terbaik..aku xmampu ubah dia..so aku lepaskan dia..aku harap lepas 6 tahun hubungan aku dengan dia..dia boleh sedar apa aku buat tu untuk kebaikan dia.tapi tak..dia xnampak.malah dia rasa lebih bebas.. dia bertambah teruk.dan aku hanya mampu berdoa...tuhan bukakan pintu hati dia.kembali kejalan yang benar

bila aku tanya kenapa dia buat macamtu..dia hanya akan jawab

"dah awak xnak jaga saya lagi..macmani la jadinya.."




hmm..








7 ulasan:

  1. neyna..sy ta blh na halang diri sy dri tinggalkan komen ni..sian kat awk..sy pham..kte same2 perempuan.dy ta ptut buat awk mcm ni..sabar ye neyna..

    BalasPadam
  2. kalau dia betul2 nak berubah...takde awak jaga dia pun dia akan berubah.

    BalasPadam
  3. dia baik sebenarnya..
    cuma dia ...entah la..belum puas hidup enjoy mungkin..umur dah meningkat dewasa..patutnya dia dah boleh pencen buat benda2 tu..tpi xtau knp dia masih nak macamtu

    BalasPadam
  4. sabar laa ye neyna..sapa tao nt dy akan berubah..

    BalasPadam
  5. Rilek la, g carik teman lain ea, sya pon bule temankan awk, sya duk area kluang je, tpi skrang tgh blaja sambil keja kt utm :D

    BalasPadam